Je bent hier:-Skeelertoertocht “Tussen de Scheldes” en leuke kidstoer met opdrachten.
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Onze jaarlijkse toertocht die zich traditiegetrouw bevindt tussen de kusten van Oost- en Westerschelde.

Na een aantal jaar de spelletjes te hebben georganiseerd op het skeelerterrein hebben we moeten constateren dat de bezoekers- en deelnemersaantallen niet aan onze verwachting voldeed. Vandaar dat we dit jaar voor een iets gewijzigde opzet hebben gekozen.

Dit jaar hebben we weer gekozen voor een lange route van maar liefst 125 kilometer door de fraaie landschappen die Zeeland rijk is, uiteraard tussen de twee Scheldes.

Een fraai stukje Zeeuws landschap. Onder andere langs het water, en vaak voorzien van een zilt windje, ziet u mooie stukken uit de wijde omgeving van Krabbendijke.

Het is een gesloten pelotonstocht voor alle deelnemers en we zullen u vrijwel volledig begeleiden over gladde fietspaden en polderwegen!

De route nu alvast bekijken of downloaden?  dat kan! maar let op! als er werkzaamheden zijn ten tijde van de toertocht word de route voorzien van een omleiding.

hier kunt u de route zien die nu uitgezet is.

LET OP!!!  DEZE ROUTE IS EEN VOORLOPIGE ROUTE, WELKE PAS DEFINITIEF IS NA AKKOORD EN VERGUNNINGEN VAN GEMEENTES EN DERGELIJKE!

*NIEUW DIT JAAR*

Voor kinderen of minder ervaren rijders zal een parcours van 6km. in de omgeving van Krabbendijke uitgezet zijn. Deze route is op eigen gelegenheid en tempo te rijden. Ook is deze route voor de uitdaging meerdere keren te verrijden. Onderweg zullen er mogelijk leuke opdrachten of vragen te maken zijn. Dit om er een spelelement in aan te brengen voor diegene die dat leuk vind.

Bij binnenkomst van de beide tochten staat er traditie getrouw een frietje met attentie voor u klaar!

Daarnaast hebben we al een aantal jaar een mooi springkussen ! Dit blijkt altijd een succes voor de kinderen. Ook hebben we al een aantal jaar de kleedjesmarkt of kofferbak verkoop. Hier kunnen diverse dingen worden verkocht op een kleedje, een gezellig rommelmarktje voor de kinderen.

Wanneer? :

Zaterdag  23 mei 2020

Wat? :

Een gesloten pelotonstocht van 125 kilometer door het fraaie Zeeuwse landschap.

Leuke opdrachten op je skeelers tijdens de kidstoer !

Kindervrijmarkt voor kinderen.

Deze routes staan ook open voor longboarders, kickbikes etc. mits ze de voorgeschreven snelheid handhaven.

Waar? :

Start vanaf skeelerterrein aan de Nieulandestraat 39c te Krabbendijke

Inschrijven? :

Voor de 125 km skeelertoertocht via het online aanmeldformulier en op locatie bij het clubgebouw vanaf 08:00u.

Voor de start van de kidstoer kan je inschrijven vanaf 10:00u.

Start:

De 125 kilometer start vanaf 09:30u.

De kidstoer van 6 km, welke meerdere keren gereden kan worden start om 13:00u. De laatste start om 15:00.

De “125” Route:

Door het schitterende Zeeuwse landschap “Tussen de Scheldes”.

De tocht gaat over de dijken van de Westerschelde en door de zak van Zuid-Beveland. Daarna via het sloegebied, Vlissingen en over Walcheren naar het mooie Middelburg om vervolgens via de omgeving van Goes en Yerseke langs de oevers van de Oosterschelde weer naar het startpunt in Krabbendijke terug te keren.

De route welke nu uitgezet is kunt u hier vinden. (kleine wijzigingen kunnen op het laatste moment plaatsvinden i.v.m. werkzaamheden of veiligheidsredenen)

De afstanden:

125kilometer gesloten pelotonstocht. Verder is er een kidstoer cq. minder gevorderden tour. Deze is geheel uitgepijld en is 6 km lang. Kan ook meerdere keren gereden worden.

Overige informatie

Dit evenement is zowel voor de beginnende als de gevorderde skeeleraar een leuke uitdaging. Volwassenen, maar zeker ook jongeren, zijn van harte welkom!

EHBO aanwezig gedurende de gehele dag.
Kleed- en douchegelegenheid aanwezig.

Parkeergelegenheid in de nabijheid van start finish is ook aanwezig.

Gedurende de hele pelotonstocht zullen er fietsers voor en achter het peloton zijn. Deze fietsers zijn er onder andere voor uw veiligheid. Ook handhaven ze het tempo van 21 kilometer per uur zo goed als mogelijk. Kunt u dit tempo niet volhouden gedurende de tocht zal u verzocht worden om in de volgauto plaats te nemen.

Natuurlijk worden de deelnemers goed verzorgd tijdens de tocht. Bij de stops voorzien wij in:

• Toilet gelegenheid
  • Fruit, broodje en marsje o.i.d.
  • Water en water met siroop ( mogelijkheid om de bidon te vullen )

Kosten?

Deelnamekosten van de 125km tocht  inclusief daglicentie (i.v.m. verzekering) :

Leden: Gratis

Niet leden: Jeugd en Volwassenen : €12,50

Deelnamekosten van de kidstoer 6km :

Leden:                               Gratis

Niet Leden: Jeugd          €4,00

Niet leden  :Volwassen   €7,50

Iedere deelnemer ontvangt na het inleveren van de deelnemerskaart een gratis bakje friet en een aandenken.

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen met EHBO, verkeer- en motorbegeleiding is deelname voor de tocht en spelmiddag op eigen risico, en is een

HELM VERPLICHT!

en worden beschermingsmiddelen dringend geadviseerd. Indien mogelijk eigen helm gebruiken. Beschik je niet over een helm dan is het ook mogelijk om een helm te huren zolang de voorraad strekt. De deelnemers dienen zich te houden aan de geldende verkeersregels.

Deelname aan de kofferbakverkoop is mogelijk tot ong. 12 jaar.

U kunt zich hier aanmelden.

Website beheer