Je bent hier:-Skeelertoertocht “Tussen de Scheldes” en spelmiddag
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Onze jaarlijkse toertocht die zich bevindt langs de Oost- en Westerschelde.

KINDERSPELLETJES OP HET SKEELERTERREIN!

Het meer dan 110 kilometer lange parcours baant zich een weg door onze mooie provincie langs het water en fraaie Zeeuwse landerijen.

De diverse afstanden maken dat deze tocht niet snel verveelt en geschikt is voor jong en oud.

De volledig begeleide route van 116km  kilometer zal je begeleiden door een fraai stukje Zeeuws landschap!

De route nu alvast bekijken of downloaden?  dat kan! maar let op! als er werkzaamheden zijn ten tijde van de toertocht word de route voorzien van een omleiding.

hier kunt u de route zien die nu uitgezet is.

Ook is er een mooie ronde van ongeveer 6km welke meerdere keren verreden kan worden in de buurt van Krabbendijke, deze tocht heet de kidstoer.

Voor de jeugd tot +-15 jaar organiseren we vanaf 13:00 uur diverse super leuke spellen op skeelers op het skeelerterrein! Dit zullen leuke, uitdagende en misschien wat spetterende spelletjes zijn die gaan om behendigheid, snelheid of evenwicht…. welke dit zullen zijn houden we nog even geheim!

Ook is wederom de mogelijkheid voor een kindervrijmarkt voor kinderen tot 12 jaar, op een kleedje allerlei spulletjes te koop aanbieden zolang het maar geen etenswaren zijn.

Wanneer:

Zaterdag 12 mei 2018

Wat:

Gesloten peletonstocht van 116 kilometer, en een kidstoer van 6 kilometer in de buurt van ons fraaie dorp langs de  Oosterschelde.

Leuke spelletjes op skeelers op het skeelerterrein!

Kindervrijmarkt voor kinderen.

Deze routes staan ook open voor steppers.

Waar:

Start vanaf skeelerterrein aan de Nieulandestraat 39c te Krabbendijke

Inschrijven:

Voor de 116km skeelertoertocht via het online aanmeldformulier en op locatie bij het clubgebouw vanaf 08:00.

Voor de start van de kidstoer kan je inschrijven vanaf 10:00u.

Voor de spelmiddag vanaf 11:00 uur bij de inschrijftafel op het skeelerterrein.

Start:

De 116 km gesloten peletonstocht  start om 09:30.

De kidstoer van 6 km, welke meerdere keren gereden kan worden start om 13:00, laatste start om 15:00.

De spellenmiddag voor kinderen begint om 13:30. en duurt tot 16:00.

Route:

Door het schitterende Zeeuwse landschap “Tussen de Scheldes”. De tocht gaat langs mooie plaatsen en door mooie polderwegen via de Oesterdam richting Tholen, over de Philipsdam naar Schouwen Duiveland en via de Zeelandbrug terug naar Zuid Beveland. Tijdens de gehele route is er begeleiding en wordt voor eten en drinken gezorgd en er zal, afhankelijk van de weersomstandigheden, 3 of 4 keer een stop worden gehouden op een mooie plek in onze prachtige provincie.

De route welke nu uitgezet is kunt u hier vinden. (kleine wijzigingen kunnen op het laatste moment plaatsvinden i.v.m. werkzaamheden of veiligheidsredenen)

Afstanden:

Voor de gevorderde skeeleraar is er een gesloten peletonstocht van 116km met een gemiddelde snelheid van ong. 21km/u

Verder is er een kidstoer cq. minder gevorderden tour. Deze is geheel uitgepijld en is 6 km lang. Kan meerdere keren gereden worden.

Vernieuwde toertocht

Verrassing!? Ook dit jaar is er door ervaren skeeleraars een mooie tocht uitgezet welke u voert over Zeelands mooiste en langste brug!…, dat het iets is zoals u van ons gewend bent, moge duidelijk zijn;-)

Overige informatie

Dit evenement is zowel voor de beginnende als de gevorderde skeeleraar een leuke uitdaging. Volwassenen, maar zeker ook jongeren, zijn van harte welkom!

EHBO aanwezig.
Kleed- en douchegelegenheid aanwezig.

Natuurlijk worden de deelnemers goed verzorgd tijdens de tocht. Bij iedere stop:

• Toilet gelegenheid
  • Fruit, broodje en marsje o.i.d.
  • Water en water met siroop ( mogelijkheid om de bidon te vullen )

Deelnamekosten van de 116km tocht  inclusief daglicentie (i.v.m. verzekering) :

Leden: Gratis

Niet leden: Jeugd ( t/m 18 jaar ) €4,00
Volwassenen €12,50

Deelnamekosten van de kidstoer :

Leden: Gratis

Niet leden: Jeugd ( t/m 18 jaar ) €4,00
Volwassenen €7,50

Iedere deelnemer ontvangt na het inleveren van de deelnemerskaart een gratis bakje friet en een aandenken.

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen met EHBO, verkeer- en motorbegeleiding is deelname voor de tocht en spelmiddag op eigen risico, en is een

HELM VERPLICHT!

en worden beschermingsmiddelen dringend geadviseerd. Indien mogelijk eigen helm gebruiken. Beschik je niet over een helm dan is het ook mogelijk om een helm te huren zolang de voorraad strekt. De deelnemers dienen zich te houden aan de geldende verkeersregels.

Deelname aan de kofferbakverkoop is mogelijk tot 12 jaar.

U kunt zich hier aanmelden.

Website beheer